Bytte og retur


REKLAMASJON

Har du vært uheldig å motta en vare som det er noe feil med, ta kontakt med oss før du sender inn varen. Når du kontakter oss vil vi at du oppgir ditt ordrenummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen. Vi sender deg en returlapp som kan benyttes.
Er det andre grunner til at du ønsker å returnere varen, se info i eget avsnitt.

Kontakt vår kundesenter her.

Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av oss av produktet, i noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos en underleverandør.

Dine meninger som kunde vurderes høyt. Derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon, jobber vi for å få behandlet denne innen 14 dager.

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen, og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Du kan reklamere på en vare inntil to år etter at du som kunde fikk varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.


BYTTE AV VARER

Hvordan angrer jeg kjøpet eller bytter vare?
Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken vår, fyller du ut vedlagt bytte- og returskjema. Har du betalt med kort, må du oppgi et kontonummer. Har du valgt faktura, annulleres denne ved retur av alle varene på ordren. Returnerer du deler av ordren, betaler du kun restbeløpet på samme faktura. Bruk ikke tape eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Når du returnerer eller bytter din vare, skal varen/produktet være ubrukt og returnert i en uskadd originalforpakning, samtlige lapper og manualer skal sendes med.

Har du mistet din returseddel eller retur- og bytteskjemaet, kontakt kundeservice så hjelper vi deg.
Fyll ut og send inn returlappen sammen med varene. Etter mottak og godkjent retur, tilbakebetales beløpet til ditt kontonummer innen 30 dager fra vi mottok returen.

Om varen er brukt og originalemballasjen er skadet, godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg og belaster deg fraktkostnaden for dette.

Om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen (f.eks. blisterpakning) har du som kunde rett til å åpne forpakningen, for å prøve varen, uten at du mister returretten.
Vi gjør oppmerksom på at du ikke kan angre på kjøp av spesialbestillinger. Dette gjelder forøvrig alle produkter hvor det er en eller annen form for personlig tilpasning involvert. Kjøper kan heller ikke angre eller bytte kroppsnære plagg, som undertøy.

Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.

Har du fremdeles spørsmål om retur og bytte?
Kontakt vår kundesenter, så skal vi hjelpe deg så fort vi kan.


Revidert mai 2015